Monday, September 30, 2013

AUSTRALIA SURPRISE :)

ehem ehem...
saja nak update on hub's birthday surprise!
(a few months back dahhh, iols baru ada masa nak update blog with photos)

anywaysss
it was a last minute plan! 
in the sweet month of June 2013 i couldn't think of what to buy for husband's birthday.
handphone? he won't need another.
laptop? pernah bagi.
watch? pernah bagi.
wallet? pernah bagi.
fav footbal jersey? pernah bagi.
perfume? (zaman bercinta asyik bagi perfume je. so NAY!)

so i quietly booked a ticket to Sydney :) 
for a month i kept quiet about it but once in a while bagi hint for him to apply for 10 days leave.
he asked "for what??"
i ckp rahsia, but every 2-3 days i'll talk about Phuket and Krabi, Phuket and Krabi, Phuket and Krabi!
why? for him to assume that i am planning a trip to the land of Thai! ;p

on June 30th (his birthday) i told him jumpa i dekat Plan B, Paradigm Mall for his birthday dinner.
he had a plate of pasta and a slice of cake.
and later, the birthday gift!
i handed him a purple box with paper alphabets (buat sendiri!) :)

byk funny words came out -- Ganoorak, Onarakor and macam-macam lagi. entah apa dia fikir entah. ;p
'Nok' pun ada... hahaha
he even teka Kangar. (motif?? takkan la i nak bawak pi Kangar kan? surprise la sangat!)

dah 30minutes, i hilang sabar and told him the answer. it's K-A-N-G-A-R-O-O la sayang.
he was all clueless. blur lagi. 

he asked "kenapa kangaroo pulak?" 
me "i nak bawak u pi oz la sayang"
him "(quiet) entah apa2 u ni... (laugh)"
me " hey! betul la . u ingat i main2 ke?"
him "u jangan buat gila. bila?"
me "esok!"

haha yes, i am the type who is never short of surprises.
terkejut la husband i, malam tu jugak he made banyak phone calls sbb kena re-do work schedul,etc.
haha mmg lawak. malam tu jugak packing.
tengah packing dia membebel tapi senyum2 ;p

told him "sayang, it's winter in oz but don't worry, not as cold as europe"
him "adoi. winter pulak"
me "don't worry i bought u 2 winter jackets dah. brand new."

haha yg tu pun i beli awal, sorok bawah katil. kalau dia tahu awal mesti pelik kan? takkan pi Phuket beli baju tebal2 kan? haha sbb tu la sorok :) so tambah lagi satu his winter jacket waktu weols pi japan last year... cukuplah kan? :)
so kami pun bertolak ke Sydney, Australia the next day :))

tak larat nak upload byk2 photos (boring pulak korang nanti) 
but anyways, here are some of the highlights during our visit to Australia.
 my girl friend,qissy jemput kami di airport..dah 3tahun qissy & husband, iman tinggal di Sydney.
qissy quietly helped me out with hub's birthday surprise. 
pandai dia simpan rahsia, husband sendiri pun dia tak habaq! ;)

 look at their beautiful crib in North Ryde! 

 train station is only 500m away from their home. 

 Harbour Bridge. 12c, it's windy...but it's sunny yay! lovely weather.

 naik feri sampai Manly :)

 Manly Beach

Sydney Opera House & muka penat yang cuba senyum

 Queen Victoria Building, birthday boy & his vain statue haha

HRC Darling Harbour

Churros!

colourful fruits dipped in chocolate!

souvenirs shopping at Paddy's!

the best halal restaurant in the city center! makanan cukup rasa tekak melayu.

jakun jumpa pink & black magnum

greet and meet koala yg sedang tidur. haish.

bagi mummy kangaroo makan

fed baby kangaroo too!! many of them!

ZINC cafe at Kings Cross

a short visit to the windy Double Bay

at Chatswood beli perfumes

 after a long tiring day, me and hubby had dinner at Pancakes-On-The-Rock

 The world's famous Mars Bar :) yay!

coffee at the Bondi Iceberg

 Sunset at Bondi Beach

on our last day in Australia, we decided to have fun at the Snowy Mountains. From Sydney, we had a longggggg 6 hours journey. But it's all worth it!
(Yeah, it's winter in July, we're lucky salji dah sangat tebal)


Perisher Valley

 kamera beku & yours truly

me & qissy


rizal, iman, myself and birthday boy

 yes, me again and again ;p


 and last but not least a photo of me and the birthday boy!
glad he lovesssss his birthday trip :)

Love, 
Y


*sorry tak byk gambar hubby. dia tak suka sgt i upload his photos in my blog. malu sbb blog ni asal blog wedding katanya haha lawak*


Wednesday, September 25, 2013

OMBAK STEAMBOAT , KOTA DAMANSARA - TERBAIK

Kalau anda takde idea nak makan kat mana lepas balik kerja atau hujung minggu dengan keluarga, or untuk gathering bersama kawan sepejabat, kawan uni, kawan sekolah ke..head to Ombak Steamboat!

Pertama kali saya cuba Ombak Steamboat adalah 2 bulan lalu, lepas tu mmg dah jadi regular customer (dah lebih 10kali dinner kat Ombak i think within 2 months) hehe mestilah sebab sedap dan sgt berbaloi! Lepastu sakan saya pergi ajak husband, kawan2 sekolah dan krew. Semua yg pegi mesti puas hati!

Berkonsepkan EAT ALL YOU CAN, mmg benarlah dari air, dessert, main course, sampailah ke steamboat dan panggang! Semua ada! Restoran ni sgt selesa. Dua tingkat ye. (sesuai jugak buat bridal shower/ baby shower). Ambience wise sgt cozy.Lagu whitney houston, oldies...chill je. Tak panas, tak bingit.

Semalam, setelah banyak kali makan di Ombak, saya berkesempatan berjumpa pemiliknya. Saya bangga orang melayu kita buka perniagaan steamboat, sbb biasanya perniagaan jenis ini dimonopoli kaum C. Pemilik, Kak Hawa, orang Terengganu..mmg baik dan sangat ramah. Patutlah selain steamboat, hidangan ada elemen pantai timur, termasuk dessert paling sedap, pengat pisang!

Kalau cakap pasal steamboat mestila favourite i udang dan ketam! Makanlah selagi tak kenyang, lepastu i suka ambik daging, i panggang dgn cili padi (kreatif la konon)... Seronok kalau dgn kawan2, mcm main masak2. Main course dia yg dah siap masak selalunya nasi goreng kampung, bihun goreng, mee, kuey tiaw and chicken wings.. mmg terbaik!

Lepas kenyang, kalau ada pengat pisang itu mmg hari bertuah anda. Tapi kalau haritu takde hidang pengat, ada juga bubur kacang. dan....aiskrim! Yeeeee satu peti. Free flow. Suka hati nak ambik banyak mana. Tapi igt ye, jgn tamak.

Harga? Sangat berpatutan:
Adult: RM29nett
Kids : RM12nett
(takde tax uols!! )

Camana nak pergi sana? Set dkt gps atau google maps.
27, Jalan PJU 5/20E, Kota Damansara
Buka 3pm- 12 tgh malam

Kalau sempat ke sana if depa tanya mana dpt tau psl the place, ckp je baca dkt blog NURULHUDA (yuyu) News TV3 :))

Ps: Siapa dah pegi? Angkat tangan! Hehe do share ur experience here! :)

Restoran Ombak yang tersergam indah dengan harga berpatutan

The huge spread of seafood and other source of proteins, carbs and vegetables :)

Main course: Variety fried carbs ;)

My fav! Pastinya udang dan daging yang diletak butter & cili padi

Pengat pisang kegemaran!

Last week dgn childhood friends! They came all the way from Gombak. Ala 20mins drive je ke Kota Damansara

On another note, saya dah potong rambut! Kelmarin pertama kali bersiaran Buletin Utama dengan rambut pendek :))

Rindu juga rambut panjang. Tapi demi kerja saya potong juga rambut (nampak fresh n muda sikit katanya) Jangan lupa tonton mana-mana slot berita TV3 pada 1 Oktober ye? Mungkin ada kejutan? :))
Love, hugs and kisses

Sunday, September 22, 2013

SHOULD YOU HIRE AN EMCEE? (EMCEE MAJLIS PERKAHWINAN)

Hello,

Why do you need a professional emcee for your wedding, bridezillas?
To ensure the event goes smoothly (it's your big day!)
An emcee helps move people between places (from pelamin to makan beradab to cake cutting, etc)
Most importantly, an emcee helps set the mood!

Why you should hire a professional emcee for your big day?
Emcee role is often not taken seriously. The biggest mistake we see is where a couple chooses a friend or family member to be the emcee even they have no expertise.
Hire an emcee with the skills. The best thing about professional emcee(s), we are there to do the job, not to practice our karaoke skills like many vendors you'll hire for your weddings. (if u get what i mean)

IT'S ALL THE LITTLE THINGS YOU DON'T SEE THAT MAKE ALL THE DIFFERENCE BETWEEN AN AMATEUR AND PROFESSIONAL EMCEE

Professional emcee study background of the bride & groom, learn more about both families and crack necessary joke in between or say inspiring words in a good commanding voice to set the mood.

Fee for a professional emcee?
Yang hebat buat masa ini pastilah Fedtri, rate dia mmg at least RM3k (kalau kawan baik dan saudara sahaja i think ada special price / probono).
Yes! He's all worth it! Begitu juga dengan personaliti TV lain yang hebat belaka.

Why so expensive?
Tak mahal sebenarnya. Anda membayar servis dan kepakaran. Sebagaimana anda membayar make-up artist RM1000 walaupun tau kos guna bedak dan make-up mungkin kurang RM50, atau membayar servis rekaan baju designer berharga RM5000 sedangkan kos kain mungkin kurang RM500. ni ibarat je, analogi :))


yours truly hired by these beautiful people!








*Maaf tak semua gambar pengantin ada di sini, because i don't have them in my saved documents*
*Clients, kindly E-mail me your photos, will upload them*
*Ada gambar dari photographers mereka. Thank you. Credit to them*


My rate (2013)?
RM600 (without rehearsal)
RM1000 (with same day rehearsals)
RM2000 (corporate functions)

Do you need rehearsals?
U don't  need any if your function has normal event flow.
(ie: masuk - sanding - renjis - makan beradab - video/slide show - speech - potong kek)
BUT... kalau majlis ada banyak gimmick / performance, u definitely need rehearsals.

Why must clients pay extra cost for rehearsals?
Time, energy, time, energy, time

What is the mode of payment?
Deposit (RM100) - only for weddings
Balance, 7 days before event date.

What if I have last minute assignments?
I am a journalist and presenter by profession, at times something came up at the very last minute.
I will replace with someone who is equally good.
If you do not want a replacement, I will refund your $.

What if clients wish to cancel the service?
Deposit is not refundable.

P/s: professional emcee(s) are just that, professional. not amateurs. so do not doubt. trust us, we'll deliver. pls don't ask for unnecessary video clips or anything related. 

E-MAIL: whpisy@yahoo.com
SUBJECT: EMCEE 




Monday, September 2, 2013

THE RETURN OF THE EX-BOYFRIEND

Macam tajuk filem kan?

Ever had an ex-boyfriend come back but it was too late?
Or he contacted you again after so many years?
Or he texted you days before you're about to get married?
Mesti ada yang pernah melaluinya.

It doesn't matter whether he contacted you again to get back together, to just say his sincere apology or to just be friends in the future.
Really, it doesn't matter.
After 6,7, or 8 years baru nak msg bagai...motif?
He can always say his apologies a year or two after he left kan?
What took him so long???

Ok... jangan marah2 dulu. sambung baca

As some of us might have had experienced--
Well, first cut is the deepest.
Betul tak? Betul. (ok jawab sendiri)

I dated this guy for about 2 years, almost 10 years ago.
He broke it off abruptly n in a very strange way, which i don't wish to elaborate.
He gave strange reasons too.

We both live in KL tapi mmg tak pernah terserempak.
Dari the day we broke up until today.
(tuhan sebaik-baik perancang. mmg Dia tak kasi jumpa)

Right before i got hitched in Nov 2011, i suddenly received a msg via fb.
I was kinda shocked. Lama weyh. Tiba2.
My ex msg-ed me.
He didnt say anything about getting back together.
He expressed his sincere apologies.
For all hearthache and pains he and people around him caused years ago.
It's very gentleman of him if he ever said his apologies liddat earlier.
(like 1-2 years after the breakup ke kan? bukannya 7-8 tahun!)
He didnt say he missed me.
But somehow at d end of the msg he said "if you want, i would like to call u and express my sincere apology"
Motif nak call?
Msg fb pun iols dah maafkan la... takpayah susah2 nak call. motif??

Alamak... ok don't jump into conclusion... baca lagi.

But memandangkan it took him so long, i decided to reply him with ceramah him, scare him a bit, maki sepuas hati and told him what had happened after d breakup.
I meant no harm pun.
Saja je nak lepaskan geram.
Lepastu i tak reply sbb dalam hati kenapalah nak gaduh pasal benda yg dah lepas.
I maafkan dia (dalam hati je time tu, tak reply pun lagi)
Tapi i marah-marah dia dulu laaaaaa
Saje nak lepaskan geram!!! ;)

Lepastu?... Sambung baca lagi...

Bonda saya pun tak bagi reply sbb dah nak nikah time tu.
Taknak ada gangguan katanya.
Dugaan katanya.
Takut cancel kahwin last minute katanya.
Motif?
I am mature enough.
Takkan la iols nak cancel wedding a week before.
Penat preparation & research bagai kan?
Haha

So after nikah baru saya reply.
I wished him luck and told him i was never angry with him.
Neither did i hold any grudge towards him.
Lepastu dua reply 'Ok' je.
Ye, dua huruf je. ;)

Moral of the story daripada kisah ini? sambung baca lagi....

It took me years to get over it.
It took me years to forget him.
For so many years i kept telling my good friends, i'll be running back to him if he ever crawls back.
But that didn't happen.
God knows why.
I wanted to accept the offer of  forgiving each other and we both become friends.
But it is not as simple as that.

I have to be fair to my present boyfriend at dat time (who is now my husband)
He knew that i can never forget my ex (at that particular time)
But he never ceased to love me despite my kekurangan.
He knew about the fb msg. I told him.
He even asked me and my ex to meet and become friends.
Yes, he is that mature and calm.

I am finally in a better place.

Nasihat iols kepada uols....

Selalunya kalau kes ex tiba2 contact balik ni, it's just a fling.
Mungkin time to emotionally tak stabil atau tgh gaduh dgn current boyfriend.
Most of the time, kalau u two get back together, it's not gonna be long.
Jadi jangan ikut perasaan.

Ingat...
Things will never be the same again.
He apologized?
I forgive him long time ago.
He apologized on behalf of his family and people around him?
I forgive a bit. (forgive la)
Macam-macam kisah...

Kisah my 2nd boyfriend lain la pulak.
Yang tu nampak i dalam tv, menang award bagai baru nak msg.
Motif?

Kisah my 3rd boyrfriend?
Hilang terus. Entah pi mana ntah.
Gone with the wind.
Haha

Kisah my 4th boyfriend?
Now, he's my husband :)

(Ye, saya tak ramai ex-boyfriend. Spesis susah fall in love, susah jugak nak fall out of love hehe)

Btw girls,
Life is like a roller coaster.
Itu semua pengalaman hidup --
So don't u ever forget what u had experienced.
Bukan bermaksud you tak move on.
Tapi kisah silam lazimnya akan mematangkan kamu.

Dulu marah kemain, sekarang rasa lawak pulak :))

Love,
Y