Monday, September 20, 2010

CERITA SI COPYCAT

Entahlah saya yang perasan atau benar2 si polan copycat. Dugaan ini sejak saya mula mengendalikan TWH seorang diri a few months back. Baru saya faham apa yg my fellow TWH partner previously said ttg pe'el copycat.namun kerana dia busy dgn komitmen lain, saya gagahkan juga buat seorang diri. Anyway, hurmmmm ntahlah si polan..ketika saya ber-candy buffet, dia juga bercandy buffet. Sudahlah begitu, presentation wise and caption di entry dia memulakannya pun lebih kurang (menyamar sebagai org lain,email saya untuk mengetahui selok-belok and how do TWH charge on the candy buffet. Lawak. Dia taktau kot boleh track email rekaan itu) Sbb tu saya memilih untuk tak mendedahkan hasil kerja TWH dan lebih gemar berjumpa client daripada deal via email. Baru gambar sekeping ala kadar yg dijadikan contoh, si polan mencedok 90% sampailah cara menulis packagenya. Ambil inspirasi website mat salleh takpe lg sbb omputih tu jauh nun di sana, but if fellow blogger punya, not so nice I think...Cubalah contohi kawan2 blogger lain, if berminat nak tau, email and tanya sendiri. Tak perlu jadi copycat dlm diam. Saya teringin nak tau sumthing pun, saya terus email blogger berkenaan, tanya terus. Bukannya susah pun. Daripada tak kenal macarons, tiba2 si polan mcm expert macarons pulak. ceh.

Ps: if saya yg perasan, ampunkan saya. But if si polan mmg coptycat, get a life!!! Sesungguhnya blogger2 lain lebih bijak menilai.

6 comments:

  1. miss x, orang cakap imitation is the sincerest form of flattery. hiks.

    but on different note, yes it is annoying for people to 100% copy your ideas and designs. to adapt is acceptable but please, alter it to suite your personal taste la kan..jangan copy bulat2. lepas tu tak kasi credit. apakah?

    ReplyDelete
  2. erm..kadang2 bukan kite yang perasan..ala macam kalau orang tak ikhlas and tak suke kat kite,kite boleh rase..camtu la jugak kes copy cat ne..selamat font style u dia tak tiru jugak..huhu..

    ReplyDelete
  3. moose: ya ya annoying. that's the correct word. i just think no matter how ugly things ve done,if it's original mesti nampak different and cantik kan? ya, i mean takde la 100% original... but at least 50%? ini kalau dah tahap 80-90% tak rasa nak sekeh?

    anes: haaa tu la, perasaan saya macam tu. sbb tu saya takut saya perasan. he he

    ReplyDelete
  4. soory off topic.. hihi.. byk jgak i da ter'miss' ur blog ni.. xda update plak kt my page.. i wonder.. knapa yer?
    --> bru nak start blogging since stop for 4mnth<--

    ReplyDelete
  5. oopss.. tmbah lg comment..
    raja card indonesia tu kt jakarta or bndung?
    :)

    ReplyDelete
  6. ermm miss x, saya pon pnah terjumpa candy buffet promo seakan2 TWH..dlm hati sy mase tu, aik byk gak org wat biz candy buffet ni..sabar ye awak..huhu

    ReplyDelete